Ortopeden x2 :(

Ons förra veckan blev en tur till akuten, fick gå över till ortopedens akut, där kollade de min hand & sa direkt att där inte är något fel med den, bara en stukning, men det blev röntgen ändå. Jag fick en tid rätt snabbt sen fick jag gå tillbaka till ortopeden & vänta på läkaren. När hon kommer säger hon till mig "Du förvånade oss alla, du har ett brutet finger, eller en spricka" & så visade hon vart. Jag blev gipsad med bandage runt om, sen fick jag gå hem!

Två dagar senare började det göra ont i handen & natten till lördag vaknade jag utan känsel i fingrarna & en ganska så svullen hand, men lyckades somna om igen. På lördagsmorgonen fick jag åka till ortopeden, vilket var tur. Han klippte upp bandaget vid handleden, så det kändes bättre, sen fick jag sitta ner med handen i högläge, men känseln i ett friskt finger kom inte tillbaka. Då blev han fundersam, satte mig i ett undersökningsrum, skrev in mig så att jag skulle få träffa en läkare. När han tar av bandaget så är det friska fingret vitt på halva, en blodblåsa & rött. Den som gipsade mig i onsdags satte det alldeles för hårt & på ett konstigt sätt. Så där fick jag sitta & det fingret gjorde lika ont, samtidigt som jag fick själv hålla kvar gipset så att frakturen inte ändras. Någon timme senare la hon om fingret, gjorde omläggning med fluff som de kallar det & sen en ny gipsskena + bandage, sitter mycket bättre nu :)

Samma eftermiddag var vi på ortopeden fast med någon annan, han som tagit hand om mig trodde jag kom tillbaka men jag var bara på besök denna gång!

Nu ska jag ha detta tills nästa fredag, sen ska det av, röntgas på nytt & är sprickan läkt så blir det träning av handen, annars en ny omgång med gips!

Tack till mamma som varit med mig båda gångerna, det betyder otroligt mycket :D tack för allt ditt underbara stöd & till syrran som sprang fram & tillbaka i onsdags & för de som ställt upp för mig :))



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback