Ludvika dagarna :D

Det känns minsann inte som att jag har varit i Ludvika denna veckan, tiden har bara sprungit iväg, men jag ska göra en liten uppdatering för er :)

Måndag: Älsklingen lämnade av mig på centralen, tog tåget upp till Göteborg för att möta Janet :) vi tog en liten fika i väntan på tåget. Sen fick vi åka tåget med två våningar, men dock satt vi inte i första klass.. Vi fick byta i Örebro & redan där började vi känna av kylan & lite snö :O sen kom vi med det sista tåget, hela den resan såg vi bara snö överallt & jag tänkte bara "Nej, inte mer snö nu!", haha! Framme i Ludvika fick vi hämtat nycklarna till lgh, sen blev det taxi dit & där möttes vi av Sofie som redan hade kommit fram :) jag tog en varm dusch efter att ha suttit på tåget hela dagen, sen blev det bädda säng osv & bara ta det lugnt resten av kvällen.. Nino kom också fram då :)

Tisdag: Då var det SKOLA igen! Det var skoj att träffa alla klasskamraterna igen, vi hade Jenny hela dagen :D vi pratade om kost osv.. Vi fick välja vars en gammal sak, skriva ner varför vi valt den, vem vi riktat oss till & hur man kan föra ett samtal om den, sen fick vi berätta för klassen, intressant att se & höra :) det blev lunch på sjukhuset, men jag åt bara lite sallad, kände mig inte alls hungrig, hehe. Efter lunchen pratade vi om detta med doftlådor, sen fick vi själva skriva ner sex saker som vi skulle vilja ha i vår doftlåda när vi blir äldre :) det var inte så enkelt i början, haha..
Vi fick sluta tidigt, jag & Janet var ute & gick i nästan två timmar, det var riktigt härligt väder med solen som sken :) sen landade vi på Subway, mums så gott :) vi var även inne & handlade lite, sen blev det promenad till affären & sen tillbaka till lgh.. Denna kväll blev lugn med läxor & prat, sen gick alla & la sig redan vid 20.30 tiden.. Jag var sjukt trött, hade ont med smärtan, sen mådde jag inte helt bra..

Onsdag: Förmiddagen började med lite mer prat om kost osv sen fick vi titta på film från ett boende i Danmark, så bra de tar hand om sina äldre, de har det så bra där :) roligt att se, vilka skillnader det är mellan Sverige & Danmark! Här blev det lunch i lgh, Janet & jag käkade nudlar & snackade en massa om allt möjligt. Sen gick vi förbi huset & kom dit där klassen skulle mötas, för vi skulle på studiebesök. Det var ett boende för dementa, vi blev uppdelade i två grupper & på avd där vi var, det kändes så kalt där, de kunde ha gjort lite mer med de stora ytorna som är där.. Men "lägenheterna" de boende har ser likadana ut som här, toaletterna är desamma osv, bara hur de är formade som skiljer de åt, hehe. Efter studiebesöket så slutade vi.. Janet & jag var ute & gick i lite mer än två timmar, vi tog en liten fika på ett mysigt café, sen begav vi oss tillbaka till lgh. Kvällen ägnades åt att packa, jag tog en lång dusch, sen blev kvällen lugn..

Torsdag: Sista dagen i skolan & idag hade vi vår ordinarie lärare :) vi pratade lite om detta med dementa, omvårdnaden & hur det ser ut på olika boenden etc.. Vi fick även berätta hur det ser ut på våra LIA platser när det gäller utrymmen, dagrum, färger osv.. Sen fick vi sitta kvar i klassrummet, sen fick vi en & en gå bort & prata med läraren som berättade lite hur vi låg till, vad vi hade kvar osv, sen slutade vi :) jag blev glad efter att hon pratat med mig, men dock nervös inför detta projektarbete som vi sen ska påbörja :O men det ska nog funka antar jag.. Men att jag ligger så bra (vill inte skryta) gjorde mig mer motiverad med studierna :D :D
Sen var det tillbaka till lgh, hämta sin packning, laga maten som jag skulle ha på resan hem, sen körde snälla Isabella oss till stationen.. Där blev tiden dryg, där satt man helt själv, till en början.. Sen kom Sofie med, så jag hade sällskap med henne, vi pratade en del & det var riktigt trevligt, nu fick man lite chans att lära känna henne lite iaf :) sen blev det bussen till Borlänge, sen tåg till Stockholm. Haha, jag blev som rena turisten :P kom på fel håll, men syrran guida mig rätt, haha så henne fick man träffa en kort stund & lämnade av böckerna, fick även träffa hennes sambos mamma :) hehe! Sen satt jag på stationen, tills jag visste vart jag skulle ta vägen liksom.. Checkade in, sen satte jag mig nattåget :) där satt två unga tjejer, de babblade i ett, de var inte tysta ens en minut :( lide jobbigt när man ville sova.. Mannen mittemot mig, bredvid ena tjejen satte sig någon annanstans, haha! Hade jag vetat att där inte skulle gå på folk, så hade jag också flyttat på mig.. Lyckades väl få sova lite i en timme, sen resten av tiden var jag vaken :(

Fredag: Tåget inkom till Malmö central omkring 06.15, möttes av en förvirrad älskling som trodde att tåget skulle stanna i citytunneln, hehe! Men så otroligt härligt att se honom igen ;) och här slutade intensivveckan i skolan för denna gång, nu är det bara två kvar för sen är det EXAMEN :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback