Jag som person :D


My life is not perfect, but I live as best I can ;)

Under 2010 förändrades hela jag :D något som jag är otroligt tacksam för idag, jag vill aldrig mer gå tillbaka till den person som jag en gång var, den tjejen är glömd, nu är den nya tjejen här ;) för att stanna! - Räkna med det!

Några saker som jag är uppvuxen med finns fortfarande kvar hos mig, men annars blev jag som en förändrad person förra året :) till det såå mycket bättre & mitt liv är också såå mycket bättre nu än vad det var innan..

Nu ser jag livet på ett helt annat sätt, jag tänker annorlunda & hanterar kriser mycket bättre. Även jag har perioder eller svackor i mitt liv då jag inte är på topp, men jag tar mig ur de på ett eller annat sätt, jag vill inte gå miste om saker i livet för att jag ska ångra mig sen, man vet aldrig vad som kan hända nämligen..

Jag tar ingenting för givet, jag lever inte med mycket pengar men jag har min pojkvän, min familj & mina vänner, gemenskapen med de är värt mer än alla pengar i världen. Pengar gör inte mig lycklig :)

Mitt liv ser mycket ljusare, framtiden ser bra ut, jag avslutar snart min utbildning, ska ut & jobba, samtidigt läsa en annan vidareutbildning så kan jag verkligen jobba med det jag vill :)

För det mesta är jag glad, sprallig, flummig, en stor knas, bjuder på mig själv & tycker om att ha roligt :) även jag har sämre dagar då man kan känna sig nere, var i en period då jag mådde riktigt dåligt men ville inte gå miste om saker i livet så jag tog tag i det istället för att gräva ner mig & nu börjar det bli mycket bättre igen :D så där ser man, allt går faktiskt att läsa.. Man ska inte grubbla & gräva ner sig, utan ta tag i saker & göra något åt det, något jag har fått lära mig under alla mina 25 år..

Jag har varit med om misshandel, sexuella övergrepp, jag har fått ta emot mycket skit, falska människor som har gjort mig illa, ex som varit otrogna, sitter med höga skulder p.g.a någon annan, jag har blivit nertryckt, folk har sett mig som mindre värd, jag har haft problem med alkohol (inget missbruk, men drack för att komma bort) osv.. Allt det har gjort mig starkare som person, för efter varje motgång man tar sig igenom blir man starkare i sig själv. Sen dessutom, saker av detta tynger mig fortfarande, jag har inte fått bearbeta det ordentligt, men om det skulle tagit över mitt liv så hade jag inte levt numera, då hade hela världen för mig gått under & jag inte existerat.

Dock har jag mindre saker att se framemot nu (kommer i senare inlägg), så jag hoppas att det en gång kommer tillbaka, så att man har något att se framemot som man ska göra :)

Jag är en mycket fin person, som är vacker, lever ett bra liv trots tråkig ekonomi, med ett stort hjärta av guld, underbar, som ser det fina med livet, som tar vara på tiden med nära & kära, som vill uppleva saker (även det som inte kostar), som ser framemot framtiden, som längre fram vill bli sambo, kanske gifta mig, bilda egen familj, umgås med de som står närmst, resa, uppfylla mina drömmar osv..
Den som inte ser personen som jag är, den går verkligen miste om något :) jag tänker inte utnyttjas eller bli lurad av någon mer, jag tänker inte låta andra trycka ner mig & tänker inte låta något hinder påverka hur jag vill leva mitt liv.. ;)

ta inte mig för givet, jag är en mycket bättre person nu (visst, jag kämpar fortfarande emot mitt vikt komplex) men jag låter ingen & inget påverka mitt liv, hur jag ska leva det..!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback