Ibland förstår jag ...

... mig inte på vissa personer :O det är inte min ensak & egentligen så bryr jag mig INTE om det, men man undkommer inte det liksom, inte när det är sånt jäkla tjat om det typ hela tiden (nästan).. Jag tänker inte ens lägga ner energi på att bry mig längre, men jag får lov att skriva av mig lite jag med, precis som alla andra...

Det är ett jävla tjat om att skaffa barn hit & dit, fine men skaffa era barn då, eftersom det är vad ni vill.. Men alla vill inte skaffa barn hur som helst, det finns dem som gärna vill ha utbildning innan, ett fast jobb med en stabil ekonomi & ha gjort saker med vännerna osv innan det kommer barn till världen.. Jag är såå trött på att höra att "du är ju 25 år, nu måste du skaffa barn innan du blir för gammal osv".. Såååå irriterande i mina öron så det finns inte!!! Vem bestämmer när jag skaffar barn, du eller jag!? Det finns för fan ingen ålder på när man måste skaffa barn... Att såå många unga bara måste skaffa barn så tidigt som möjligt, är deras val i livet, men jag är inte den personen..

Många skaffar ju barn bara för det ska vara så & viljan finns där, de tänker inte längre än näsan räcker, de tänker inte på framtiden, de tänker inte på försörjningen utan de bara skaffar barn för de vill.. Tänk efter noga innan!

Och sen blir inte jag för gammal för att skaffa barn bara för att jag inte gör det nu liksom, det är nog något av det sjukaste jag har hört.. Jag kan inte hjälpa att det finns personer som blir avundsjuk bara de ser en gravid eller någon som har barn, som såå gärna vill ha barn NU SNARAST osv, men det skiter jag fullständigt i liksom.. Det räcker fan att jag har två tjejvänner som nästan tjatar om hur gärna de vill ha barn & hur de försöker skaffa barn..

Det är så här, att jag vill vänta med att skaffa barn :) jag vill ha en ordentlig utbildning så jag slipper sitta & plugga senare i livet (jag vill passa på när jag är ung med det), sen vill jag jobba med det jag vill, få ett fast jobb med en stabil ekonomi osv.. Jag vill inte leva på en vikarielön, där man får lön för de dagar man arbetar, jag vill ha en stabil lön när jag har barn, barn är inte direkt billiga osv. Jag vill inte oroa mig för om jag får jobb dag efter dag, om jag ska kunna få ekonomi så det räcker till allt osv... Jag tänker längre än näsan räcker, hahaha! Jag vill inte heller leva på socbidrag & ha ett barn, vill inte att enbart killen ska försörja mig.. Det är minsann inte enkelt att arbeta kvar som vikarie efter man har skaffat barn, det är bara att öppna ögonen så ser man det..

Jag vill även resa lite, uppfylla mina drömmar & sen vill jag även kunna göra resor med mina vänner tillsammans med pojkvännen, utan att tänka på att jag måste ordna barnvakt eller att jag inte kan göra saker för att jag har barn.. Man låser sig faktiskt med barn, man kan inte göra saker på samma sätt.. Man kan liksom inte bara lämna ifrån sig sitt barn hur som, haha!

Men barn i framtiden vill jag ha :) men INTE NU, förstå det för guds skull.. Kan ni inte acceptera att jag värderar annat viktigare innan barn, så behöver ni heller inte ens tilltala mig om något osv.. Sen har jag själv märkt hur man tappat kontakten med de man en gång träffade men som nu har barn & allt, så man är inte samma vänner längre.. Oftast är det de som skaffar barn som glömmer bort oss utan barn :( men kom aldrig till mig om det blir jobbigt...

En av de två som tjatar om barn, seriöst hon tror att det blir bättre med barn! Hon må vara lite redo men jag tror inte så mycket faktiskt, det har man ju sett på henne, hennes beteende osv.. En del TROR att de är redo men det är de inte alltid.. Skaffa inte ett barn om ni inte klarar av det... Hon skaffar barn bara för viljan, jag blir inte mindre vän med henne för det, men tänk lite mer än bara på viljan...

Nog om det, jag skriver DETTA för jag många gånger fått höra att nu ska jag skaffa barn för att jag råkar vara 25 år, hahaha patetiskt löjligt att säga så juh! Det blir hårdare krav att ha utbildning innan jobb, det satsar jag på nu, sen kan resten komma....

MAN SKAFFAR BARN NÄR MAN SJÄLV VILL DET & VET ATT MAN KAN FÖRSÖRJA ETT BARN, MAN SKA INTE BARA SKAFFA BARN BARA FÖR ATT VILJAN FINNS DÄR SOM EN DEL GÖR! TÄNK EFTER BESLUTET NOGA! MEN BESTÄM FÖR FAN INTE NÄR JAG SKA SKAFFA BARN, DÅ BLIR JAG ARG!!



Kommentarer
Fredrik

Håller med dig riktigt bra skrivit. Blev arg när jag läste det. Folk tror det är en viss ålder man skall ha allt, vara gift ha barn. Men det är upp till vrje person hur dags i livet man vill ha barn. Många får problem för dom inte tänker sig för och bara skaffar barn och sen knappt kan försörja sin familj. Idiotiskt. Man skall ta allt i egen takt

2011-03-14 @ 23:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback