Det behövdes :)

Tidigare ikväll fick jag ett sms av Nina, att hon skickat ett mail till mig! Jag läste hennes mail & svarade tillbaka på det, sen fortsatte vi att prata på chatten istället! & det kan jag säga var nödvändigt.. Det jag sa, sa jag inte för att vara elak, men hon säger själv att hon vill hitta tillbaka till sig själv, så det kom upp på tal.. Och det kändes bättre efteråt..

När jag umgås med mina vänner, speciellt de absolut närmsta så vill jag verkligen kunna vara mig själv fullt ut, oavsett vad liksom :) den senaste tiden, eller väldigt länge nu (mer än ett år) så har det ibland varit lite spänt mellan mig & vännen Nina, det har skett en hel del missförstånd, både på sms & när vi ses.. Så sent som våren 2009 så kunde jag skämta med henne utan att behöva tänka mig för alltid vad man kan säga, det var så skoj att umgås med henne, vi var flummiga, kunde flippa ut, skratta tillsammans, vi hade lätt att prata med varandra osv.. Men vad som sen hände det vet jag faktiskt inte, men det blev inte samma sak längre..

Vi alla förändras som personer under året, vi har kunnat skratta & ha roligt tillsammans men jag får alltid tänka mig för innan jag säger något, skämtar om något, hon är rätt så stel numera när vi träffas (det är inget illa).. Jag är hennes vän oavsett lika mycket för det.. Och sen har hon blivit rätt känslig, tar illa vid sig vid mycket som andra säger & gör etc.. Inget fel med det, men hon tackade iaf så mycket för att jag berättade för henne..

För att hjälpa min vän så behöver hon sluta grubbla på allt, inte ta illa vid sig, hon behöver klura ut vem hon är, vem hon vill vara, vad hon vill göra & få ut av sitt liv osv.. Det är inget som går att göra åt på en natt, men när den dagen är kommen då kommer hon vara den flummiga tjejen som bjöd på sig själv, som jag kunde vara mig själv med, skämta med & som alltid var lika rolig att umgås med :)

Detta säger inte jag för att vara elak, jag säger det för att hjälpa & jag har själv varit i samma situation innan jag träffade min älskling ;)

Så nu kommer jag hjälpa till i den mån jag kan, det är så att jag har också en del saker att reda ut, inte som rör personligheten utan annat, men ändå.. Vi får finnas där för varandra <3



Kommentarer
Fredrik

JA ni kan ju ha lite skum relation i mellan åt

2011-03-16 @ 07:59:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback