Balkongmålning :D

Här på området har de sen minst ett halvår tillbaka hållt på med att byta fönster i alla hus! Efter all denna tid så börjar det närma sig vårt hus, det känns att tiden springer iväg! Denna veckan påbörjar de ommålningen av balkongerna..

Jag sitter vid datorn, skriver lite & rätt som det är så hör jag ett jäkla ljud, det lät som balkongen skulle rasa. Nej, det var två herrar som hoppade in på balkongen. Under tiden de målade pratade de ganska så högt om helgens händelser & om lite annat med.. Här satt jag & tyckte det var lite roligt, när de nästan var klara så upptäckte den ena att där var någon hemma, haha!

Sen försvann herrarna, målningen var klar... För denna gång.. Som det ser ut på ena väggen så ska de nog måla en gång till, om inte så lär jag köpa egen färg & måla, för det ser inte klokt ut ju, haha! Nu är där ingen som använder balkongen förrän då vi vet med säkerhet att de är klara... Så där är numera låst :D

Och om ca tre veckor så är det tid att byta alla fönster, det lär ta någon dag & det blir jag som får vara hemma & vakta lägenheten medan de är här! Nu hoppas jag verkligen att jag kan få slänga alla säckar & allt det som ska, då lär det bli tomt i mitt rum & mindre saker i lägenheten, behöver bara hjälp med det... Och helst innan denna veckan är slut!!!! Annars får jag muta någon till det, haha!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback