Så sant så :)

Efter den lilla rapporten diskuterades det ett par saker, en av dessa saker tycker jag faktiskt stämmer bra :) det handlar om ordet smärta..

Det finns människor som lever med ständig smärta, det är all olika slags smärta som finns. En del låter smärtan ta kontroll över kroppen, låter det påverka vardagslivet osv, medan det finns dem som har ont varje dag men som ändå jobbar & lever sitt liv.. Som kanske nämner ibland att de har ont, men som ändå gör saker.. Dem lever med smärtan & säger inget varje dag om det, osv osv osv.. Jag tycker det stämmer faktiskt :)

Jag kände igen mig i det, jag har fortfarande min smärta i magen, men jag lever med det varje dag, jag känner av det för det mesta, men jag fortsätter mitt liv ändå, jag berättar inte för alla varje dag hur ont jag har, det är en del av min vardag nu.. Jag är så van vid smärtan, att jag inte går runt & tänker på att jag har ont, den smärtan ska inte få ta kontroll över mitt liv liksom :)

Det finns så många olika smärtor, så detta rör inte alla människor i världen :) jag nämner liksom ingen specifik smärta.. Men trots smärta (beroende på vad, hur osv) så kan man faktiskt leva livet utan att det ska stanna upp eller alla ska behöva få veta hela tiden bara för man har lite smärta..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback