Bär en mask ...

Jag är 25år, jag har varit med om en hel del, haft tunga perioder i mitt liv, utstått misshandel + en annan sak, jag har blivit sårad, lurad, sviken, fått mitt hjärta krossat, festat mycket, hälsoproblem etc..

Nu lever jag ett någorlunda liv, jag har världens bästa & mest fina fästman, underbar familj, fantastiska vänner, pågående utbildning, möjligheter till jobb, jag är innerst inne världens lyckligaste tjej ;)

Varje dag bär jag en mask, som är med mig vart jag än går. Den skyddar mig från att bli skadad. Alla bär vi på en mask av något slag, en dag i framtiden kommer masken att åka av helt, den kommer att försvinna upp i rök..

När jag är i sällskap med personerna som står mig nära, ytterst få personer, så finns inte masken. Jag behöver inte min mask för tillsammans med de så kan jag verkligen vara mig själv oavsett vad. De får se mitt rätta & innersta jag.


Jag önskar så att jag kunde ta av min mask för gott, men så länge jag inte känner mig säker så kommer den att finnas kvar.. Jag är trött på att bli dömd utan att folk ens känner mig, jag vill bli sedd för den person som jag är, för det jag kan bidra med & göra.. Inte för något annat.. Jag är lika mycket människa som någon annan i världen, så behandla mig så som du själv vill bli behandlad!

Denna mask har jag haft med mig sen allt började när jag var 3 år gammal :S nu börjar den så smått att försvinna helt & snart kan jag ta av mig den.. Jag börjar även så smått öppna mig för dem som står mig nära, vill någon lära känna mig på djupet så får de också visa att de vill det, det gör det mycket lättare för mig att släppa in de helt inpå livet... ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback