Intressant :)

Ja, då var det att stiga upp tidigt imorse :P vid 05.20 så ringde alarmet men jag gick inte upp förrän omkring 05.45 då jag hade snoosat färdigt, haha! Klädde på mig i lugn & ro, jag såg mer död ut än levande :P jag hann inte mer än gå utanför källardörren så började jag frysa, usch vad det blåste kallt ute :( jag var som en isbit när jag sedan kom fram för den lilla stunden på bussen gjorde inte det bättre när det var nästan lika kallt inne i bussen som utanför, haha!

Idag var jag på en annan avdelning, ovanför den jag brukar vara på :P när jag kom dit var det tomt, mörkt & ingen personal där :O men sen kom de, de tre som jobbade verkade vara trevliga personer.. Det är inte mycket skillnad mellan avdelningarna, "rutinerna" & det som ska göras är det samma, det ser likadant ut på ytan, men dock andra färger & möblering & det enda som egentligen skiljer riktigt är de boende :) för detta var dementa.. Timmarna sprang snabbt iväg, även om stora delar av tiden var dryg för där fanns knappt något att göra, de boende satt typ & sov nästan hela tiden vid bordet, hehe..

Rätt som jag var uppe i att mata en av de boende så var det tid att gå hem :) på vägen hem handlade jag det som ska vara i salladen + lite annat som jag behöver hemma, sen kom jag äntligen hem :D det är skönt med lite kortare dagar, speciellt när man är riktigt trött, hehe :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback