Du är mobilnörd då du ...

Vi hade diskussion om detta med dagens mobilanvändning, det är stor skillnad med nu & när jag tex var 14 & fick min första mobil :) en mobil ska man egentligen ha för att ringa & skicka sms från, internet har man liksom på en dator.. Vi hamnade i en diskussion när man hamnar i den så kallade sitsen "mobilnörd", som egentligen inte är något negativt, det är beroende på hur mycket & vad man använder mobilen till, haha! Det stämmer riktigt bra :) det finns även artikel om detta med mobilnörd :P haha!

Vad avgör om man är en mobilnörd? Jo, det finns olika anledningar men de främsta är när man blir beroende av mobilen så att man bara måste :

- kolla facbook, uppdatera sin status genom mobilen osv.. Oavsett vilken tid på dygnet, speciellt under arbetstid (även på sin rast).. Har man en dator behöver man egentligen inte kolla face på mob, antingen är man face beroende eller mobilnörd, haha!

- använder MSN på mobilen, haha!

- kollar mail, nyheter osv

- måste blogga genom sin mobil!

- blir beroende att alltid ha telefonen i närheten.

Jag blir kallad mobilnörd för att jag skickar väldigt mycket sms ;) men jag tar inte illa vid mig för jag vet att jag måste kolla om det har kommit sms från älsklingen eller någon av de närmsta vännerna ;) jag har kollat face EN gång från mob, men kände att det är inget för mig, för jag klarar mig utan face osv, då använder jag min dator när jag vill kolla :D

Jag pikar inte någon att vara mobilnörd, men 80% av sveriges befolkning är mobilnördar, speciellt de med de nyaste modellerna :) haha! De mobilerna gör allt annat än vad de behövs för, så enkelt är det & finns skrivet överallt men människor betalar dyrt för både mob & dator samtidigt :( sen gnäller de över sin ekonomi, haha!

Finns det någon här som hade klarat av att vara utan en mobil för en vecka!!?? Hur mycket använder du din mobil & till vad?? Var helst ärliga, både mot er själva & andra tack!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback