11 Februari :)

Dagen började verkligen inget bra :( jag mådde verkligen inte bra när jag gick till praktiken, jag kände bara för att packa väskan & sticka långt bort istället.. Nej, det kändes inte bra & precis innan kunde jag knappt andas, fan det såg ut som att jag blev blå liknande i ansiktet, jag kunde knappt ens stå på benen, men fick hjälp av min granne :) men mådde fortfarande dåligt & kom upp lite blod när jag hostade :O

I alla fall, jag begav mig ner till praktiken, jag fick göra mitt bästa av kvällen helt enkelt :) de tyckte det var starkt av mig som kom trots att de såg på mig att jag inte mådde bra.. Det har varit lugnt hela kvällen, det har diskuterats vårdarbeten, utbildningar, stjärntecken osv osv.. Alla har skämtat med varandra, det har varit en trevlig stämning även om jag efter klockan 16 var den enda tjejen där :P haha! Nä, men personalen där är faktiskt trevliga & även om vissa ser sura ut så är de lätta att prata med & de gör ett bra jobb :) B var lättad att vi var två extra, så slapp de stressa ihjäl sig under kvällen :P haha. Vi var klara med allt redan vid 18-tiden så alla satt ner & snackade lite & bara kopplade av :) omkring 19.10 fick jag lov att gå hem :) haha, den andra killen sa "får hon redan lov att gå hem?" då svarade min handledare "Jo, men hon är jätte duktig, till skillnad från vissa andra" haha :P bara där ser man att det går att skämta :)
Jag hjälpte en boende själva till sängs, min handledare frågade hur det gick, jag svarar det gick bra, då säger han "jag vet att det gick bra, ville fråga ändå".. Jag är jätte glad att de ser att jag kan jobba med det yrket även om det är ett tungt yrke, speciellt på ett äldreboende :) på måndag kommer jag att vara på avdelningen över, som är en mycket tyngre avdelning men vill vara med på alla avdelningar, hehe!

Det känns alltid bättre när man kommer till ett ställe där det är trevlig stämning, trevlig personal & en bra miljö att arbeta i :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback