Illa vid mig :(

Tyvärr, men jag kan inte hjälpa att jag tar lite illa vid mig, speciellt när det talas om det.. Jag kämpar som en dåre, jag städar, jag plockar undan efter alla, jag dammar, jag dammsuger, jag diskar, jag putsar fönster, jag tvättar golv, jag skrubbar, jag torkar av osv... Nämn något jag inte gör!? Jag känner mig som en piga, för det är alltid jag som sköter det, för jag vill ha det fint.. Men när folk kommer hit, då menar jag ALLA som besöker oss stökar ner, inte plockar undan efter sig osv, då tappar jag humöret & gnistan till att göra det fint.. Varför ska jag göra det fint när inte andra gör det, som inte ens överhuvudtaget bor här!? När man är hos andra så visar man respekt..

Jag städar & gör det så jäkla fint, men jag tar lite illa vid mig när folk hela tiden påstår att vi har det stökigt hemma, är det mitt fel som håller ordning då, nej det är inte mitt fel.. Dock klarar jag inte av ett hem som är kliniskt rent, där ligger inte en enda sak & det ser ut som ett jäkla visningshem eller något, då får jag panik & sen har jag hört flera säga att de önskade de kunde ha så fint som vi har det, som inte ens har i närheten..!! Den dagen folk slutar stöka ner hos oss, den dagen blir jag glad att ha ett hem!!

Sen tycker jag att VISSA som yttrar sig borde se över sitt eget hem lite, för det är inte alltid så mycket bättre vill jag lova!! Men vi kanske ska börja slänga möbler, kasta bort saker så att vårt hem ser ut som andra vill ha det, så kanske man slipper höra massa yttrande om det & sen efter påstår de att de inte påpekar det, hahaha varför säger de då det??

Jag gör ju ändå allt i onödan, tänker fan inte stå & plocka undan efter alla andra som är på besök, nej de får minsann plocka upp efter sig själva!! Så kom ihåg det kära besökare!!

Men ändå är jag så jävla dum att jag gör det, men vill ha en städad & ren lägenhet, dock tar det längre tid nu när jag gör något med bara en hand men gör så klart mitt bästa :) ville bara skriva av mig lite, kände mig lite ledsen över att höra det IDAG IGEN!!!

Jag tackar dock min kära mamma som hjälper till när hon är hemma & har tid för det :) jag sköter det mesta men är glad att någon hjälper till :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback